4 fakty, które obalają najpopularniejsze mity o autach importowanych!

Panuje ogólnie opinia, że auta importowane są gorsze od aut krajowych i nie ma możliwości, aby zagraniczne pojazdy bezwypadkowe były bardziej konkurencje cenowo od aut krajowych.

Zarzuca się, że auto sprowadzone z zagranicy musi mieć jakiś defekt, aby importerowi opłacało się je sprowadzić i sprzedać w kraju. Najbardziej popularne teorie to: skorygowany licznik albo udział w wypadku. 

Nic bardziej mylnego. Obalam dziś powszechnie głoszone hasło, że „zagranicą nic dobrego nikt nie sprzeda w dobrej cenie bez wady” 

Przedstawiam 4 fakty, które obalają krążące mity i zaprzeczają ogólniej teorii stwierdzającej, że import aut bezwypadkowych w pełni wartościowych jest niemożliwy. Pokażę, że samochody używane importowane z Europy Zachodniej przez nas są dużą konkurencją dla aut krajowych zwanych potocznie „salonowymi”.

Fakt 1.


Bardziej konkurencyjne ceny pojazdów zagranicą przez większą ich podaż na rynku.

Po pierwsze jak wszyscy wiemy, statystyczna osoba w Europie Zachodniej jest bardziej zamożna niż w Polsce. Co za tym idzie, liczba sprzedanych nowych pojazdów jest dużo większa niż w Polsce, co powoduje, że podaż pojazdów używanych jest o wiele większa niż w Polsce. W Europie Zachodniej działają specjalne platformy aukcyjne przez które oferowane są samochody używane. Są to oferty na tysiące pojazdów tygodniowo. Większość tych aut używanych pochodzi z sieci dealerskich, które same nie są w stanie sprzedać we własnym zakresie pojazdów pozostawionych w rozliczenie od klientów. Wystawiają je wówczas na portalach aukcyjnych, które sprzedają samochody hurtowo. Ta duża podaż pojazdów oraz otwarcie na rynki Europy powoduje, że ceny muszą być konkurencyjne, aby zainteresować inne rynki zbytów (m. in.  importerów z Europy Wschodniej).

Poniżej tabela przedstawia różnice w sprzedaży nowych aut w Krajach Europy Zachodniej, a w Polsce na przełomie pierwszej połowy 2019r

 Liczebność państw
w mln
Liczba sprzedanych nowych
aut  w mln szt. w okresie od I-VI 2019 r. 
Niemcy83,21,849
Francja67,191,166
Holandia17,120,226
Belgia11,410,31
Dania5,780,122
Austria8,820,175
Polska37,980,278

Dane na podstawie ACEA

Fakt 2.


Większa dbałość o serwis pojazdów zagranicą

Dlaczego auta sprowadzone (kilkuletnie) są w lepszym stanie technicznym niż krajowe? Z naszego doświadczenia opartego na analizie historii serwisowych kilkuletnich pojazdów, wynika, że są one zazwyczaj serwisowane w autoryzowanych serwisach (ASO) również po zakończonym okresie gwarancyjnym. W naszym kraju profesjonalna obsługa serwisowa w ASO kontynuowana jest najczęściej do okresu gwarancji, a później bywa z tym różnie. W przypadku aut importowanych spotykamy się niejednokrotnie z historią serwisową z ASO, która występuje nawet do przebiegu 200 tys. km. Często przed sprzedażą takiego samochodu zagranicą właściciel decyduje się na dokonanie napraw, nierzadko kosztownych takich jak np. wymiana koła dwumasowego, rozrządu lub wymiana ogumienia. Z naszych obserwacji wynika, że serwis aut używanych zazwyczaj odbywa się zgodnie z zaleceniami producenta w ciągu całej eksploatacji pojazdu. Nie twierdzę, że nie zdarzają się sytuacje, gdzie auta wymagają jakieś dodatkowej naprawy po sprowadzeniu, ale jest to zdecydowanie nieznaczny procent przypadków. Natomiast w Polsce w kilkuletnich już autach przeznaczonych na sprzedaż, najczęściej serwis ogranicza się do minimum.

Fakt 3.


Lepszy poziom wyposażenia pojazdów z zagranicy.

Z uwagi na zamożność społeczeństwa konfiguracja wyposażenia pojazdów sprzedawanych zagranicą jest wyższa. Posiadają one więcej opcji wyposażenia przekraczających podstawowy zakres oferowany przez producenta. 

Fakt 4.


Udokumentowany stan pojazdu.

Każdy pojazd nabywany zagranicą przez nas i innych importerów działających na takich samych zasadach posiada pełną dokumentacją aukcyjną, z której jednoznacznie wynika przebieg pojazdu oraz jego stan techniczny.

Wszystko jest transparentne co można dodatkowo zweryfikować przez ogólnodostępne portale sprawdzające historie pojazdu.


Mam nadzieje, że poprzez wyżej przytoczone argumenty nabierzecie Państwo większego zaufania do aut importowanych, szczególnie tych oferowanych przez CARNOVA. Zgodnie z naszym motto „podwyższamy standardy” sprzedaży chcemy udowodnić, że może być uczciwie i rzetelnie!

Seat Ateca

1.4 TSI 150ps | el. hak | serwis ASO
2016
Benzyna
Manualna

Ford Kuga

1.5 EcoBoost ST Line
2019
Benzyna
Manualna

Nissan Leaf

II 88 tys. km | 40 KWh | Serwisowany w ASO
2018
Elektryczny
Automatyczna

VW Tiguan

4×4 Automat bogato wyposażony
2016
Diesel
Automatyczna

BMW 530e

iPerformance | adaptacyjne zawieszenie
2018
Hybryda
Automatyczna

Skoda Superb

2.0 TDI Krajowa | FV VAT | DSG | 150KM
2021
Diesel
Automatyczna

Peugeot 3008

1.5 BlueHDi Allure | full LED | hak
2019
Diesel
Automatyczna

Hyundai Tucson Bluedrive GO

1.6 GDI BlueDrive GO 2WD
2018
Benzyna
Manualna

Hyundai Tucson

1.6 CRDI – model po faceliftingu
2019
Diesel
Manualna

Audi Q8

5.0 TDI mHEV Quattro Tiptronic S-line
2021
Diesel
Automatyczna

Toyota C-HR

1.8 Hybrid Trend | kamera | podgrzewane fotele
2019
Hybryda
Automatyczna

DS 7

Crossback bogato wyposażony, zadbany, FV vat
2019
Diesel
Automatyczna

Mercedes B 1.6 | Automat

1.6 | Automat
Benzyna
Automatyczna